Sinds de invoering van de FSI en T(F)SI motoren in 2004 ontstaat er bij al deze motoren een probleem, namelijk het vervuilen van de inlaat poorten. Bij conventionele inspuiting worden kleppen en inlaattraject overspoeld met brandstof, dit zorgt dat olie en benzine resten van carterventilatie en tank ontluchting niet kunnen afzetten.
Met de vernieuwde directe inspuittechniek ontstaat er echter een probleem, het inlaattraject slipt langzaam dicht (gelijk aan wat er bij diesels gebeurd met een EGR klep). Dit verminderd prestaties, maar ook de souplesse en brandstofverbruik worden negatief beïnvloed.
Wij bieden sinds enkele jaren een behandeling aan waarmee de afzettingen grotendeels worden weggenomen.
Bij deze behandeling wordt gebruik gemaakt van apparatuur en producten van BG products.
Prijzen
BG Products – Intake / injector cleaning
Losse prijs 4 cilinder motoren: € 200incl btw.
Losse prijs 8 cilinder motoren: € 299incl btw.
Samen als extra bij de chiptuning 4 cil: € 175incl btw
Samen als extra bij de chiptuning 8 cil: € 250incl btw.
Video demo van deze behandeling:
De motor verbrand de vuil resten (dit is geen probleem voor de katalysatoren!), de auto zal in de meeste gevallen behoorlijk roken tijdens de behandeling, een enkele keer komt het voor dat ook de bougies vervangen moeten worden, deze zijn altijd bij ons op voorraad.