Audi V8 4.0 TFSI 560pk & 605pk

Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 560pk-605pk 675pk 1499
Koppel 700Nm-750Nm 850Nm
Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 560pk-605pk 700pk 1999
Koppel 700Nm-750Nm 875Nm
Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 560pk-605pk 740+pk 2499
Koppel 700Nm-750Nm 900+Nm

Audi RS6 stage1 Audi RS6 V8 4.0 TFSI Engine

COD systeem (4 cilinder modus), kan per versnelling worden aangepast in de tuning! Tevens kan Start-Stop systeem uitgeschakeld worden

Audi RS6 V8 4.0 TFSI org vs JD milltek-audi-rs6-c7-2
Bij de stage 2 software is het tevens noodzakelijk om het uitlaatsysteem te upgraden.

Dit kunt u vooraf zelf doen, maar wij kunnen uiteraard ook het hele pakket leveren.
Wij gebruiken hiervoor RVS uitlaatsystemen. Voorzien van een grotere downpipe, sport middendempers en sport einddempers.

Deze Stage 2 Tuning kost € 1999 incl btw en bestaat uit een OBD motortuning opmaat op de rollenbank.

Vermogen komt uit op 700pk & 875Nm gebaseerd op goede RON98 benzine. (prijs uitlaatsysteem hangt af van gekozen configuratie en is op aanvraag).

RS6 RS7 stage 3  JDEngineering RS6 JDEngineering

RS6 nicky romero rs6 4.0 tfsi wheel
Bij de stage 3 software is het noodzakelijk om het inlaat en uitlaatsysteem te upgraden.

Dit kunt u vooraf zelf doen, maar wij kunnen uiteraard ook het hele pakket leveren.
Wij gebruiken hiervoor RVS uitlaatsystemen. Voorzien van een grotere downpipe, sport middendempers en sport einddempers, wij passen het inlaat traject aan inclusief een K&N inlegfilter.

Deze Stage 3 Tuning kost € 2499 incl btw en bestaat uit een OBD motortuning opmaat op de rollenbank.

Vermogen komt uit op 740pk & 900Nm gebasseerd op goede RON98 benzine. (prijs uitlaatsysteem hangt af van gekozen configuratie en is op aanvraag).

Voorafgaand aan de tuning wordt er te allen tijde gestart met een diagnose op de auto. Allereerst wordt het storingsgeheugen van de auto gecontroleerd op fouten. Daarna wordt er een diagnose rit gemaakt, waarbij we gebruik maken van VAG specifieke hardware en software op onze laptops. Tijdens deze diagnose rit controleren we o.a. de turbodrukken/ontstekingswaardes/nokkenastimingen/luchtsmassameter waarden/lambda getallen etc etc. Daarnaast wordt er gekeken of de auto niet al eerder voorzien is van tuning. Blijkt er een probleem aanwezig te zijn na deze diagnose rit, dan kunnen we vaak direct reparatie uitvoeren (denk hierbij aan een lekkende intercooler slang, vervuilde luchtmassameter of een defecte sensor etc).

Vervolgens rijden we de auto in de werkplaats en start de eigenlijke (chip)tuning. We maken allereerst een backup van de originele software van de auto. Hierna wordt de originele software van de auto volledig bewerkt rekening houdend met de diagnose logs die net gemaakt zijn (in tegenstelling tot 95% van andere tuners) en uiteraard gebaseerd op onze referentie tuning die wij voor elke motor ontwikkeld hebben.

Nadat de tuning geplaatst is vindt er een uitgebreide testrit plaats, waarbij weer naar alle verschillende parameters wordt gekeken. Denk hierbij aan een stukje maximale motorbelasting ter controle van werking lambda sonde, mengsel onder vollast, turbodruk, gemeten luchtmassa. Bij eventuele onregelmatigheden wordt de software nogmaals geoptimaliseerd (in tegenstelling tot 95% van andere tuners). Deze totale tuningssessie duurt ongeveer 2 uur.
Uiteraard kunnen de nieuwe resultaten tegen meerprijs worden gemeten op de vermogenstestbank. Meerprijs hiervoor is € 120 incl btw, reserveer dit voorafgaand bij de afspraak.

Comments are closed for this article.