2.0 TFSI 220-230-235-240-265-270-272-280pk

Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 220-230-235-240-265-270-272-280pk 310pk 599
Koppel 320-350Nm 410Nm
Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 230-235-240-265-270-272pk 340pk 799
Koppel 320-350Nm 440Nm
Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 230-235-240-265-270-272pk 360pk 999
Koppel 320-350Nm 460Nm
Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 230-235-240-265-270-272pk 430pk 1199
Koppel 320-350Nm 490Nm

2 Der neue Volkswagen Golf GTI Pirelli
stage 2 k04

Stage 2 – 330pk- 425Nm – vanaf € 1699,- incl btw & montage

Bij de stage 2 set passen we niet alleen de software aan, maar voorzien we de motor tevens van een 3inch downpipe met 200cells sportskat,
Montage en afstelling van deze set neemt 4 uur in beslag.

DSG-tuning noodzakelijk, meerprijs dsg stage 1 €199,=

Optioneel: Pipercross carbon intake + filter: € 460,- incl btw

intake mk5 carbon

k04 stage 3 twintake-1-550x411

JD Powerpack Stage 3 – 350pk- 450Nm – vanaf € 4599,- incl btw & montage

Bij de stage 3 set passen we niet alleen de software aan, maar voorzien we de motor tevens van een grotere downpipe, 200cells sportkat, milltek middendemper of middendemper vervanger en milltek einddemper.

DSG-tuning noodzakelijk, meerprijs dsg stage 2: €300,=

Het luchtfilter wordt vervangen voor een Forge Twin Intake systeem.

De Hoge druk brandstofpomp wordt voorzien van een upgrade van Loba en draait 130 bar.

De lage druk pomp (tankpomp) wordt tevens met een 6 bar pomp vervangen.

Montage en afstelling van deze set neemt 8 uur in beslag.

JD Powerpack 430 – 430pk- 490Nm – vanaf € 11.999,- incl btw & montage

Speciaal voor de 2.0 TFSI motoren standaard voorzien van k04 turbo (Golf 5 ED30 / Golf 6 ED35 / Golf 6 R20 / Leon Cupra (R)/ Scirocco R / Audi S3 & TT-S ) hebben wij een Powerpack ontwikkeld voor 430pk+

De set bestaat uit:

Custom Hybride EFR Billet turbo
Big port Spruitstuk
Milltek downpipe met sportkat
Water en olie leidingen
Aanzuigbuis incl K&N filter
Aangepaste intercooler buizen
Alle pakkingen bouten en moeren en div samco slangen
Upgrade injectoren
HD pomp upgrade
Tank-pomp upgrade

Voorafgaand aan de tuning wordt er te allen tijde gestart met een diagnose op de auto. Allereerst wordt het storingsgeheugen van de auto gecontroleerd op fouten. Daarna wordt er een diagnose rit gemaakt, waarbij we gebruik maken van VAG specifieke hardware en software op onze laptops. Tijdens deze diagnose rit controleren we o.a. de turbodrukken/ontstekingswaardes/nokkenastimingen/luchtsmassameter waarden/lambda getallen etc etc. Daarnaast wordt er gekeken of de auto niet al eerder voorzien is van tuning. Blijkt er een probleem aanwezig te zijn na deze diagnose rit, dan kunnen we vaak direct reparatie uitvoeren (denk hierbij aan een lekkende intercooler slang, vervuilde luchtmassameter of een defecte sensor etc).

Vervolgens rijden we de auto in de werkplaats en start de eigenlijke (chip)tuning. We maken allereerst een backup van de originele software van de auto. Hierna wordt de originele software van de auto volledig bewerkt rekening houdend met de diagnose logs die net gemaakt zijn (in tegenstelling tot 95% van andere tuners) en uiteraard gebaseerd op onze referentie tuning die wij voor elke motor ontwikkeld hebben.

Nadat de tuning geplaatst is vindt er een uitgebreide testrit plaats, waarbij weer naar alle verschillende parameters wordt gekeken. Denk hierbij aan een stukje maximale motorbelasting ter controle van werking lambda sonde, mengsel onder vollast, turbodruk, gemeten luchtmassa. Bij eventuele onregelmatigheden wordt de software nogmaals geoptimaliseerd (in tegenstelling tot 95% van andere tuners). Deze totale tuningssessie duurt ongeveer 2 uur.
Uiteraard kunnen de nieuwe resultaten tegen meerprijs worden gemeten op de vermogenstestbank. Meerprijs hiervoor is € 120 incl btw, reserveer dit voorafgaand bij de afspraak.


Comments are closed for this article.