S3 2.0 TFSI 310pk

Werkwijze
Voorafgaand aan de tuning wordt er te allen tijde gestart met een diagnose op de auto. Allereerst wordt het storingsgeheugen van de auto gecontroleerd op fouten. Daarna wordt er een diagnose rit gemaakt, waarbij we gebruik maken van VAG specifieke hardware en software op onze laptops. Tijdens deze diagnose rit controleren we o.a. de turbodrukken/ontstekingswaardes/nokkenastimingen/luchtsmassameter waarden/lambda getallen etc etc. Daarnaast wordt er gekeken of de auto niet al eerder voorzien is van tuning. Blijkt er een probleem aanwezig te zijn na deze diagnose rit, dan kunnen we vaak direct reparatie uitvoeren (denk hierbij aan een lekkende intercooler slang, vervuilde luchtmassameter of een defecte sensor etc).

Vervolgens rijden we de auto in de werkplaats en start de eigenlijke (chip)tuning. We maken allereerst een backup van de originele software van de auto. Hierna wordt de originele software van de auto volledig bewerkt rekening houdend met de diagnose logs die net gemaakt zijn (in tegenstelling tot 95% van andere tuners) en uiteraard gebaseerd op onze referentie tuning die wij voor elke motor ontwikkeld hebben.

Nadat de tuning geplaatst is vindt er een uitgebreide testrit plaats, waarbij weer naar alle verschillende parameters wordt gekeken. Denk hierbij aan een stukje maximale motorbelasting ter controle van werking lambda sonde, mengsel onder vollast, turbodruk, gemeten luchtmassa. Bij eventuele onregelmatigheden wordt de software nogmaals geoptimaliseerd (in tegenstelling tot 95% van andere tuners). Deze totale tuningssessie duurt ongeveer 2 uur.
Uiteraard kunnen de nieuwe resultaten tegen meerprijs worden gemeten op de vermogenstestbank. Meerprijs hiervoor is € 120 incl btw, reserveer dit voorafgaand bij de afspraak.