We hebben er lang op moeten wachten, maar eindelijk kunnen we tuning aanbieden voor de voor vele 2.0 TSI (ea888 gen 4) rijders.
Dit betreft oa de
VW Golf 8 GTI / Clubsport / R
Audi S3 8Y / TT-S
Cupra Leon / Skoda Octavia RS
Cupra Formentor (2.0 TSI – 245 & 310 pk)
Tiguan R
De stage 1 brengt deze 2.0 TSI van een opgegeven 300pk/400Nm naar een 385pk & 500Nm
Stage 2 met aangepaste downpipe zelfs naar 425pk & 530Nm.
Ook de DSG tuning is al volledig ontwikkeld voor de nieuwe DQ381 gen 2
1.2 TDI Deplhi 3.7:
Het heeft even geduurd, maar het is zo ver, eindelijk zijn de encrypties voor de Dephi computers gekraakt en hebben wij er tuning voor kunnen ontwikkelen.
Dit betekend dat de 1.2 TDI modellen, die oa geleverd zijn in de Polo BlueMotion 1.2 TDI, Seat Ibiza Economotive 1.2 TDI, Fabia Greenline 1.2 TDI etc, nu via de OBD poort getuned kunnen worden.
Ook kan de storingsgevoelige EGR klep uitgeschakeld worden.
De tuning geeft zeer goed merkbare winst. Het totale vermogen komt na tuning op 105pk en 240Nm uit.
1.6 TDI Delphi 6.2:Ook goed nieuws voor de 1.6 TDI rijders met een modeljaar 2015-2016-2017 1.6 TDI motor. Binnen deze bouwjaren zijn de VAG modellen regelmatig voorzien van een Delphi computer (en niet langer de Bosch), waardoor OBD tuning tot op heden niet mogelijk was. Externe tuning was dan de enige beschikbare oplossing voor mensen die toch graag al een vermogensstijging wilde hebben.
Nu via OBD tuning is het mogelijk om er 150pk en 330Nm uit te halen. Kosten zijn € 599,- incl btw.
Transporter T6 EU6 modellen nu ook mogelijk! Delphi 6.2 ecu:Stage 1: 150pk & 350Nm: € 599 incl btw.
Transporter T6 EU6 2.0 TDI 204pk Biturbo motorenStage 1: 250pk & 520Nm: € 699 incl btw.
Goed nieuws voor de MQB modellen
(Golf 7, A3 8v, Leon 5F, Skoda Octavia 3 etc)!
Afgelopen tijd zijn we druk bezig geweest met het ontwikkelen van onze OBD software voor de nieuwe 1.6/2.0 TDI motoren.
De nieuwe 1.6 TDI 105 & 110pk motoren gaan met onze stage 1 obd tuning 150pk & 330Nm.
De nieuwe 2.0 TDI 150pk motoren gaan met onze stage 1 obd tuning 190pk & 410Nm.
De nieuwe 2.0 TDI 184pk motoren gaan met onze stage 1 obd tuning naar 225pk & 460Nm.
De nieuwe 1.4 TSI 140pk motoren gaan met onze stage 1 obd tuning naar 200pk & 335Nm
205pk & 340Nm (RON102 Fuel)
200pk & 335Nm (RON98 Fuel)
190pk & 325Nm (RON95 Fuel)
De nieuwe 1.4 TSI 122pk motoren gaan met onze stage 1 obd tuning naar 175pk & 320Nm
180pk & 325Nm @ RON102 Fuel
175pk & 320Nm @ RON98 Fuel
170pk & 310Nm @ RON95 Fuel
De nieuwe 1.2 TSI 105pk motoren gaan met onze stage 1 obd tuning naar 145pk & 245Nm
RON102 Fuel: 150pk & 250Nm
RON98 Fuel: 145pk & 245Nm
RON95 Fuel: 140pk & 240Nm
De nieuwe 2.0 TSI 220 & 230pk motoren gaan met onze stage 1 obd tuning naar 300pk & 430Nm
2016/2017 Simos 18 modellen unlocked
Goed nieuws voor eigenaren met 2016 model voorzien van een 1.8 of 2.0 T(F)SI motor, de Simos 18 computer is nu eindelijk volledig gekraakt.
Het was al langer mogelijk om de Simos 18 computer te tunen, maar sinds de 4e maand van 2015 heeft men een nieuwe beveiliging ingebouwd, waarmee OBD tuning niet meer mogelijk was voor de nieuwere modellen.
CMD flashtec, een van onze flashtools, heeft de nieuwe beveiliging weten te kraken en daarmee kunnen we vanaf heden ook tuning bieden voor vele nieuwe 1.8 en 2.0 T(F)SI motoren, waaronder de nieuwste Golf 7 GTI en Golf 7 R.
Nieuws voor de 4.0 TFSI modellen, de motorcomputer van de RS6/S6/S7/A8/S8 4.0 TFSI modellen zijn nu allen gekraakt.
Deze modellen zijn vanaf heden allen via de OBD poort te tunen (zelfs zonder uitbouw van de motorcomputer).
Hier de uitdraaien van de Audi S6/S7 4.0 TFSI Stage 1: 540pk & 700Nm.
Deze tuning kost € 1499 incl btw en bestaat uit een OBD motortuning opmaat op de rollenbank en een Stronic 7 (DSG) tuning, waarbij koppelbegrenzing en koppeldruk verhoogd worden.
Onze eigen Audi S6 4.0 TFSI is voorzien van de JD Stage 2 kit.
Hierbij wordt het volledige uitlaatsysteem vervangen door een milltek systeem incl grotere downpipes met sportkatalysatoren.
Deze tuning kost € 2499 incl btw en bestaat uit een OBD motortuning opmaat op de rollenbank en een Stronic 7 (DSG) tuning, waarbij koppelbegrenzing en koppeldruk verhoogd worden.
Vermogen komt uit op 570pk & 750Nm (prijs milltek uitlaat: op aanvraag).
Goed nieuws voor oa de Golf 7, A3 8v, Leon 5F, Skoda Octavia 3 eigenaren!
Afgelopen weken zijn we druk bezig geweest met het ontwikkelen de software voor onze externe motorcomputers.
Tuning voor de MJ2013 modellen voorzien van 1.2 TSI 105pk, 1.4 TSI 122pk, zijn gereed gemaakt.
De nieuwe 1.2 T(F)SI motor gaat (net als de vorige generatie) naar 140pk, het koppel komt uit op 230Nm.
De nieuwe 1.4 T(F)SI 122pk motor geeft tov de vorige generatie veel betere resultaten, het koppel is vroeger aanwezig en het vermogen blijft vlak tot aan de toerenbegrenzer.
Resultaat: 160pk en 280Nm aan koppel!
De nieuwe 1.4 T(F)SI 140pk (ook ACT & COD) levert na de tuning 175pk en 300Nm koppel.
Let op! Bij deze manier van tunen wordt er gebruikt van een externe motorcomputer en kabelboom.
(Ook OBD tuning is mogelijk, software tuning in de originele motorcomputer).
De externe computer wordt dan incl zijn eigen kabelboom geplaatst in het motorcompartiment.
Voor sommige bestuurders heeft deze vorm van tuning zelfs voorkeur, gezien dit systeem zelf te demonteren is (bijvoorbeeld bij onderhoud of garantiezaken).