JDEngineering

Laatste nieuws

De laatste generatie 3.0 TFSI compressor motor, voorzien van siemens / simos 16 motor computer is vanaf heden via OBD te tunen.

Zowel de 272 als de 333pk versie, behalen na de stage 1 tuning 440pk & 540Nm.

JDEngineering Facebook pagina met laatste nieuwtjes!


1.2 TDI Deplhi 3.7:
Het heeft even geduurd, maar het is zo ver, eindelijk zijn de encrypties voor de Dephi computers gekraakt en hebben wij er tuning voor kunnen ontwikkelen.

Dit betekend dat de 1.2 TDI modellen, die oa geleverd zijn in de Polo BlueMotion 1.2 TDI, Seat Ibiza Economotive 1.2 TDI, Fabia Greenline 1.2 TDI etc, nu via de OBD poort getuned kunnen worden.
Ook kan de storingsgevoelige EGR klep uitgeschakeld worden.

De tuning geeft zeer goed merkbare winst. Het totale vermogen komt na tuning op 105pk en 240Nm uit. Kosten zijn € 599,- incl btw.

1.6 TDI Delphi 6.2:


Ook goed nieuws voor de 1.6 TDI rijders met een modeljaar 2015-2016-2017 1.6 TDI motor. Binnen deze bouwjaren zijn de VAG modellen regelmatig voorzien van een Delphi computer (en niet langer de Bosch), waardoor OBD tuning tot op heden niet mogelijk was. Externe tuning was dan de enige beschikbare oplossing voor mensen die toch graag al een vermogensstijging wilde hebben.

Nu via OBD tuning is het mogelijk om er 150pk en 330Nm uit te halen. Kosten zijn € 599,- incl btw.

Transporter T6 EU6 modellen nu ook mogelijk! Delphi 6.2 ecu:

Stage 1: 150pk & 350Nm: € 599 incl btw.

Transporter T6 EU6 2.0 TDI 204pk Biturbo motoren

Stage 1: 250pk & 520Nm: € 699 incl btw.

Goed nieuws voor de MQB modellen (Golf 7, A3 8v, Leon 5F, Skoda Octavia 3 etc)!

Afgelopen tijd zijn we druk bezig geweest met het ontwikkelen van onze OBD software voor de nieuwe 1.6/2.0 TDI motoren.


De nieuwe 1.6 TDI 105 & 110pk motoren gaan met onze stage 1 obd tuning 150pk & 330Nm.
vw golf 7 1 golf 7 1.6 TDI 110pk JDEngineering OBD tuning JD


De nieuwe 2.0 TDI 150pk motoren gaan met onze stage 1 obd tuning 190pk & 410Nm.
mqb 150pk jdengineering obd tuningmqb 150pk jd obd


De nieuwe 2.0 TDI 184pk motoren gaan met onze stage 1 obd tuning naar 225pk & 460Nm.
gtd184pk stage 1 JDEngineering MQB 2.0 TDI 184pk


De nieuwe 1.4 TSI 140pk motoren gaan met onze stage 1 obd tuning naar 200pk & 335Nm
1.4 tsi 140pk  Skoda Octavia 3 5f 1.4 tsi 140pk VAG ACT COD
205pk & 340Nm (RON102 Fuel)
200pk & 335Nm (RON98 Fuel)
190pk & 325Nm (RON95 Fuel)


De nieuwe 1.4 TSI 122pk motoren gaan met onze stage 1 obd tuning naar 175pk & 320Nm
MQB 1.4 TSI 122pk 1.4 TSI 122pk JD dyno
180pk & 325Nm @ RON102 Fuel
175pk & 320Nm @ RON98 Fuel
170pk & 310Nm @ RON95 Fuel


De nieuwe 1.2 TSI 105pk motoren gaan met onze stage 1 obd tuning naar 145pk & 245Nm
golf 7 1.2 tsi 105pk RON10220141105_183136_Richtone(HDR)
RON102 Fuel: 150pk & 250Nm
RON98 Fuel: 145pk & 245Nm
RON95 Fuel: 140pk & 240Nm


De nieuwe 2.0 TSI 220 & 230pk motoren gaan met onze stage 1 obd tuning naar 300pk & 430Nm
MQB 2.0 TSI 220-230pk   JDstage1 DCIM100GOPRO

Goed nieuws voor eigenaren met 2016 model voorzien van een 1.8 of 2.0 T(F)SI motor, de Simos 18 computer is nu eindelijk volledig gekraakt.

Het was al langer mogelijk om de Simos 18 computer te tunen, maar sinds de 4e maand van 2015 heeft men een nieuwe beveiliging ingebouwd, waarmee OBD tuning niet meer mogelijk was voor de nieuwere modellen.
CMD flashtec, een van onze flashtools, heeft de nieuwe beveiliging weten te kraken en daarmee kunnen we vanaf heden ook tuning bieden voor vele nieuwe 1.8 en 2.0 T(F)SI motoren, waaronder de nieuwste Golf 7 GTI en Golf 7 R.

Goed nieuws voor de 4.0 TFSI rijders, de motorcomputer van de RS6/S6/S7/A8/S8 4.0 TFSI modellen zijn nu allen gekraakt.
Deze modellen zijn vanaf heden allen via de OBD poort te tunen (zelfs zonder uitbouw van de motorcomputer).

Hier de uitdraaien van de Audi S6/S7 4.0 TFSI Stage 1: 540pk & 700Nm.

Deze tuning kost € 1999 incl btw en bestaat uit een OBD motortuning opmaat op de rollenbank en een Stronic 7 (DSG) tuning, waarbij koppelbegrenzing en koppeldruk verhoogd worden.

s6 4.0 tfsi jd stage 1 s6 jdengineering stage 1


Onze eigen Audi S6 4.0 TFSI is voorzien van de JD Stage 2 kit.

Hierbij wordt het volledige uitlaatsysteem vervangen door een milltek systeem incl grotere downpipes met sportkatalysatoren.
Deze tuning kost € 2499 incl btw en bestaat uit een OBD motortuning opmaat op de rollenbank en een Stronic 7 (DSG) tuning, waarbij koppelbegrenzing en koppeldruk verhoogd worden.

Vermogen komt uit op 570pk & 750Nm (prijs milltek uitlaat: op aanvraag).

s6 4.0 tfsi jd stage 2 (1)

Goed nieuws voor oa de Golf 7, A3 8v, Leon 5F, Skoda Octavia 3 eigenaren!

Afgelopen weken zijn we druk bezig geweest met het ontwikkelen de software voor onze externe motorcomputers.


Tuning voor de MJ2013 modellen voorzien van 1.2 TSI 105pk, 1.4 TSI 122pk, zijn gereed gemaakt.


De nieuwe 1.2 T(F)SI motor gaat (net als de vorige generatie) naar 140pk, het koppel komt uit op 230Nm.
1.2 tsi golf 7 uitdraai




De nieuwe 1.4 T(F)SI 122pk motor geeft tov de vorige generatie veel betere resultaten, het koppel is vroeger aanwezig en het vermogen blijft vlak tot aan de toerenbegrenzer.
Resultaat: 160pk en 280Nm aan koppel!

Vermogensuitdraai voor en na de tuning 1.4 tsi MJ2013



De nieuwe 1.4 T(F)SI 140pk (ook ACT & COD) levert na de tuning 175pk en 300Nm koppel.

Vermogensuitdraai voor en na de tuning 1.4 tsi MJ2013




Let op! Bij deze manier van tunen wordt er gebruikt van een externe motorcomputer en kabelboom.
(Ook OBD tuning is mogelijk, software tuning in de originele motorcomputer).
De externe computer wordt dan incl zijn eigen kabelboom geplaatst in het motorcompartiment.

Voor sommige bestuurders heeft deze vorm van tuning zelfs voorkeur, gezien dit systeem zelf te demonteren is (bijvoorbeeld bij onderhoud of garantiezaken).

Speciaal voor de 3.0 TFSI motoren hebben we verschillende powerpacks (stage 1 t/m 6) ontwikkeld.

De ontwikkeling hebben we gedaan op de dit jaar door ons aangekochte Audi S4 3.0 TFSI S-tronic.

Deze wagen is voorzien van het stage 6 pakket met ruim 520pk.
S4jd1.jpg
3.0 tfsi stage 6supersprint 3.0 tfsi S4 S5

– Audi S4 3.0 TFSI S-tronic
– Compressorpully upgrade
– Front mounted intercoolerset incl. upgrade waterpomp en reservoir
– Carbon airbox met carbon aanzuigbuis.
– Supersprint downpipes
– Milltek RS4 V8 Catback
– KW Suspension
– Chiptuning stage 6 520pk & 625Nm

De overige stages worden hier uitgebreid toegelicht.

Speciaal voor de 2.0 TSI dwarsgeplaatst motoren hebben we een 310pk kit ontwikkeld:

Twinscroll Hybrid Upgrade Turbo
Pakkingen/bouten/intercooler slang
Complete plug and play Montageset.
Chiptuning op maat stage 3 op rollenbank

Vermogen: 310pk-410Nm


Setprijs: € 3750,- incl btw

Nu tijdelijk: € 3390,- incl btw ex. montage
Montage € 600 incl btw.



jd stage 3 20tsi


Meerprijs auto’s voorzien van DSG. DSG stage1 software update (vrij schakeling koppelbegrenzing in versnellingsbak. € 350,-)

DSG10

Jeroen Dik een blij kampioen: “Een geweldige prestatie”
Uitgegeven door Tim Biesbrouck 25 oktober 2011



Vorig jaar kwam hij slechts één punt tekort voor de titel, dus Jeroen Dik zette alles op alles om het kampioenschap van de Toerwagen Diesel Cup dit jaar wel naar zich toe te trekken. Hij trad aan met de Volkswagen Golf 5 waarmee hij ieder raceweekend minimaal één keer op het podium eindigde. Terwijl achter hem meerdere equipes vochten voor een plek in de topdrie, bleef Dik constant scoren en was het slechts de vraag wanneer hij kampioen zou worden. Tijdens het voorlaatste weekend op Spa-Francorchamps kwam Dik door zeldzame materiaalpech net een paar punten tekort voor de voortijdige eindzege, maar stelde deze ruimschoots zeker tijdens de Formido Finaleraces.


Met 39 punten voorsprong arriveerde Dik op Circuit Park Zandvoort. Wetende dat er 44 punten te verdelen waren, hoefde hij in de eerste wedstrijd slechts een paar punten te scoren. “Naarmate de race dichterbij kwam, ging je toch aan dingen twijfelen. Zo begin je te denken dat de starts statistisch gezien allemaal wel goed zijn verlopen, dus dat het deze keer ook wel het geval zal zijn. En tijdens de wedstrijd wil je zo weinig mogelijk risico lopen”, legt Dik uit. Uiteindelijk hoefde hij zich geen zorgen te maken en reed hij zijn Golf naar een prima tweede plaats. Met het behalen van achttien punten was hij met nog één race te gaan niet meer te achterhalen door de concurrentie.


In het donker
Het binnenhalen van de titel ging op bijzondere wijze, namelijk in het donker achter de safety car. Doordat het tijdschema – vanwege een zware crash in de FIA GT3 European Cup – uitgelopen was de zon inmiddels onder gegaan. “Toen de safety car op de baan kwam om de wedstrijd te neutraliseren vroeg ik aan het team of er iets aan de hand was. Zij vertelden me dat ze niks meer zagen, dus toen wist ik dat de titel van ons was”, zegt hij met opluchting. “Dit is een geweldige prestatie die het team heeft verdiend. We zijn hier ontzettend blij mee!”


Uitdagingen
Het was voor Dik een speciaal jaar. Als er naar de uitslagen gekeken wordt, lijkt het alsof het seizoen op gemakkelijke wijze is verlopen. Want ieder weekend werd er wel een beker mee naar huis genomen. “Maar er waren wel wat uitdagingen. De organisatie heeft veel ondernomen om de auto’s gelijkwaardig te maken en dat betekende dat we verschillende keren de auto moesten aanpassen of dat we er gewicht bij kregen. Het verwerken van de wijzigingen was ook een sport, waar we in het begin moeite mee hadden. Maar uiteindelijk gingen de rondetijden ook weer naar beneden en was er niets aan de hand”, vertelt Dik.


De Toerwagen Diesel Cup houdt op met bestaan, maar de diesel aangedreven bolides krijgen een plek in een nieuw op te richten kampioenschap genaamd DPP Enduro. “Het is ons pas medegedeeld, dus ik kan er nog niet veel over zeggen. Op zich sta ik er niet negatief tegenover en wie weet haal ik de Volkswagen Golf 6 van vorig jaar weer van stal. Daar heb ik laatst nog even mee gereden en dat beviel goed. In welke klasse ik ook terecht kom geldt dat ik er wederom vol voor ga. Dat zit in het aard van het beestje”, lacht kampioen Dik.


Eindstand na 14 wedstrijden
1. Jeroen Dik, 211 punten
2. Ferdinand Kool – Henry Zumbrink, 168
3. Ronald Morien – Dennis de Groot, 166
4. Marcel Roeleveld, 146
5. Rob Severs, 137

jd racing3

jd racing2

Formido Finale Races