3.0 TFSI 272-290-300-310-333pk

Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 272-290-300-310-333pk 435pk 899
Koppel 400-420-440Nm 535Nm
Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 272-290-300-310-333pk 460pk 1299
Koppel 400-420-440Nm 570Nm
Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 272-290-300-310-333pk 500pk 1399
Koppel 400-420-440Nm 600Nm

3.0 tfsi uitdraai 3.0 TFSI motor
Tiptronic / S-tronic stage 1 inbegrepen in prijs.

3.0 tfsi stage 2 pully 3.0 tfsi

JD Powerpack stage 2 – 460pk & 570Nm:

Compressorpully incl. montage
JDEngineering Chiptuning stage 2, opmaat op onze 4wd vermogenstestbank

€ 1899,- incl btw

Let op bij wagens voorzien van Tiptronic 6 & S-tronic 7 versnellingsbak, is upgraden van de bak software een must vanaf stage 2, meerprijs € 499 incl btw

3.0 tfsi stage 4 cps-b8-30tfsi-radiator-compare

JD Powerpack stage 3 – 500pk & 600Nm :

Front mounted coolerset incl. reservoir
Geoptimaliseerde aanzuiging: Carbon airbox set met carbon aanzuigbuis (alleen S4/S5), bij de A6/A7 modificeren we de originele filterbak.
Upgrade Compressorpully
Compressor/motor modificaties
Inclusief montage

JDEngineering Chiptuning stage 4, opmaat op onze 4wd vermogenstestbank

€ 5999,- incl btw

Let op bij wagens voorzien van S-tronic 7 versnellingsbak, is upgraden van de bak software een must vanaf stage 2, meerprijs € 499 incl btw.

Voorafgaand aan de tuning wordt er te allen tijde gestart met een diagnose op de auto. Allereerst wordt het storingsgeheugen van de auto gecontroleerd op fouten. Daarna wordt er een diagnose rit gemaakt, waarbij we gebruik maken van VAG specifieke hardware en software op onze laptops. Tijdens deze diagnose rit controleren we o.a. de turbodrukken/ontstekingswaardes/nokkenastimingen/luchtsmassameter waarden/lambda getallen etc etc. Daarnaast wordt er gekeken of de auto niet al eerder voorzien is van tuning. Blijkt er een probleem aanwezig te zijn na deze diagnose rit, dan kunnen we vaak direct reparatie uitvoeren (denk hierbij aan een lekkende intercooler slang, vervuilde luchtmassameter of een defecte sensor etc).

Vervolgens rijden we de auto in de werkplaats en start de eigenlijke (chip)tuning. We maken allereerst een backup van de originele software van de auto. Hierna wordt de originele software van de auto volledig bewerkt rekening houdend met de diagnose logs die net gemaakt zijn (in tegenstelling tot 95% van andere tuners) en uiteraard gebaseerd op onze referentie tuning die wij voor elke motor ontwikkeld hebben.

Nadat de tuning geplaatst is vindt er een uitgebreide testrit plaats, waarbij weer naar alle verschillende parameters wordt gekeken. Denk hierbij aan een stukje maximale motorbelasting ter controle van werking lambda sonde, mengsel onder vollast, turbodruk, gemeten luchtmassa. Bij eventuele onregelmatigheden wordt de software nogmaals geoptimaliseerd (in tegenstelling tot 95% van andere tuners). Deze totale tuningssessie duurt ongeveer 2 uur.
Uiteraard kunnen de nieuwe resultaten tegen meerprijs worden gemeten op de vermogenstestbank. Meerprijs hiervoor is € 120 incl btw, reserveer dit voorafgaand bij de afspraak.






Comments are closed for this article.