2.0 TFSI 265 & 280 & 290 & 300 & 310pk

Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 265pk-280pk-290pk-300pk-310pk 365pk 699
Koppel 350-380Nm 470Nm
Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 265pk-280pk-290pk-300pk-310pk 390pk 899
Koppel 350-380Nm 500Nm
Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 265pk-280pk-290pk-300pk-310pk 450pk 1450
Koppel 350-380Nm 530Nm

VAG MQB 2.0 TSI 265 280 300pk  JDstage 1  remap RON98 VAG 2.0 TFSI 280-300pk     OBD tuning

Optioneel:
Carbon airbox MQB 1.8 & 2.0 T(F)SI modellen.
Met Pipercross filter: € 499 incl btw.
Met K&N filter: € 535 incl btw

s3 carbon

VAG MQB 2.0 TSI 265 280 300pk  JDstage2 remap golf r jdengineering1

Stage 2: 390pk & 495Nm (€2099,=)

Let op! Voor een stage 2 tuning moet de auto minimaal voorzien zijn/worden van een grotere downpipe, deze kost €1100,= incl montage.
Het software gedeelte van deze stage 2 tuning kost € 999 incl btw

Optioneel:
Carbon airbox MQB 1.8 & 2.0 T(F)SI modellen.
Met Pipercross filter: € 499 incl btw.
Met K&N filter: € 535 incl btw

s3 carbon

Optioneel een Wagner Competition Intercooler, €1250,= incl montage

Stage 3: 450pk & 540Nm (€6999,=)

Loba 462 turbo
JMTuning 3″ Downpipe with 200cells sportcat
K&N Sportfilter
Stage 3 software
Stage 3 DSG-software

Optioneel een Wagner Competition Intercooler, €1250,= incl montage

Let op! Voor een stage 3 tuning moet de auto minimaal voorzien zijn/worden van een grotere downpipe deze kost €1100,= incl montage..
Het software gedeelte van deze stage 3 tuning kost € 1750 incl btw

Carbon airbox MQB 1.8 & 2.0 T(F)SI modellen.
Met Pipercross filter: € 499 incl btw.
Met K&N filter: € 535 incl btw

s3 carbon

s3 2.0 tfsi 300pk vergelijk 2014-audi-s3-engine

Let op! Tuning wordt uitgevoerd dmv een externe kabelboom en motorcomputer, die naast het originele motormanagement komt te draaien.

Voorafgaand aan de tuning wordt er te allen tijde gestart met een diagnose op de auto. Allereerst wordt het storingsgeheugen van de auto gecontroleerd op fouten. Daarna wordt er een diagnose rit gemaakt, waarbij we gebruik maken van VAG specifieke hardware en software op onze laptops. Tijdens deze diagnose rit controleren we o.a. de turbodrukken/ontstekingswaardes/nokkenastimingen/luchtsmassameter waarden/lambda getallen etc etc. Daarnaast wordt er gekeken of de auto niet al eerder voorzien is van tuning. Blijkt er een probleem aanwezig te zijn na deze diagnose rit, dan kunnen we vaak direct reparatie uitvoeren (denk hierbij aan een lekkende intercooler slang, vervuilde luchtmassameter of een defecte sensor etc).

Vervolgens rijden we de auto in de werkplaats en start de eigenlijke (chip)tuning. We maken allereerst een backup van de originele software van de auto. Hierna wordt de originele software van de auto volledig bewerkt rekening houdend met de diagnose logs die net gemaakt zijn (in tegenstelling tot 95% van andere tuners) en uiteraard gebaseerd op onze referentie tuning die wij voor elke motor ontwikkeld hebben.

Nadat de tuning geplaatst is vindt er een uitgebreide testrit plaats, waarbij weer naar alle verschillende parameters wordt gekeken. Denk hierbij aan een stukje maximale motorbelasting ter controle van werking lambda sonde, mengsel onder vollast, turbodruk, gemeten luchtmassa. Bij eventuele onregelmatigheden wordt de software nogmaals geoptimaliseerd (in tegenstelling tot 95% van andere tuners). Deze totale tuningssessie duurt ongeveer 2 uur.
Uiteraard kunnen de nieuwe resultaten tegen meerprijs worden gemeten op de vermogenstestbank. Meerprijs hiervoor is € 120 incl btw, reserveer dit voorafgaand bij de afspraak.

OBD Stage 2 Tuning:

Externe tuning:


Comments are closed for this article.