2.0 TFSI 180-211pk

Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 180-211pk 260pk 599
Koppel 320-350Nm 400Nm
Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 180-211pk 290pk 799
Koppel 320-350Nm 420Nm
Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 180-211pk 310pk 1199
Koppel 320-350Nm 430Nm
Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 180-211pk 340pk 1199
Koppel 320-350Nm 440Nm

vermogenscurve 2.0 TFSI 170-200pk A4-A5-A6 2.0 TFSI 180-211pk
stage2 2.0 tsi milltek B8
JD Powerpack Stage 2 – 290pk & 420Nm – vanaf € 1999,- incl btw
Bij de stage 2 set passen we niet alleen de software aan, maar voorzien we de motor tevens van een grotere downpipe , 200cells sportkat. Montage en afstelling van deze set neemt 7 uur in beslag. (ook een compleet uitlaatsysteem van milltek met sport einddempers is mogelijk, prijs op aanvraag).
– Montage 2wd (6 uur) : € 199,- incl btw
– Montage 4wd (7 uur) : € 250,- incl btw

jd stage 3 20tsi Hybrid TSI turbo
JD Powerpack Stage 3 – 310pk & 430Nm – vanaf € 3999,- incl btw
– Twinscroll Hybrid Loba Turbo upgrade incl spruitstuk
– Pakkingen, bouten
– Complete plug and play montageset
– Chiptuning op maat stage 4 op rollenbank
– Montage 2wd : € 599,- incl btw
– Montage 4wd : € 699,- incl btw

stage4 image003
JD Powerpack Stage 4 – 340pk & 440Nm- vanaf € 4899,- incl btw
– Twinscroll Hybrid Loba Turbo upgrade incl spruitstuk
– Pakkingen, bouten.
– Milltek downpipe incl 200 cells sportkat
– Complete plug and play montageset
– Chiptuning op maat stage 4 op rollenbank
– Montage 2wd (2 dagen) : € 699,- incl btw
– Montage 4wd (2 dagen) : € 799,- incl btw
Voorafgaand aan de tuning wordt er te allen tijde gestart met een diagnose op de auto. Allereerst wordt het storingsgeheugen van de auto gecontroleerd op fouten. Daarna wordt er een diagnose rit gemaakt, waarbij we gebruik maken van VAG specifieke hardware en software op onze laptops. Tijdens deze diagnose rit controleren we o.a. de turbodrukken/ontstekingswaardes/nokkenastimingen/luchtsmassameter waarden/lambda getallen etc etc. Daarnaast wordt er gekeken of de auto niet al eerder voorzien is van tuning. Blijkt er een probleem aanwezig te zijn na deze diagnose rit, dan kunnen we vaak direct reparatie uitvoeren (denk hierbij aan een lekkende intercooler slang, vervuilde luchtmassameter of een defecte sensor etc).

Vervolgens rijden we de auto in de werkplaats en start de eigenlijke (chip)tuning. We maken allereerst een backup van de originele software van de auto. Hierna wordt de originele software van de auto volledig bewerkt rekening houdend met de diagnose logs die net gemaakt zijn (in tegenstelling tot 95% van andere tuners) en uiteraard gebaseerd op onze referentie tuning die wij voor elke motor ontwikkeld hebben.

Nadat de tuning geplaatst is vindt er een uitgebreide testrit plaats, waarbij weer naar alle verschillende parameters wordt gekeken. Denk hierbij aan een stukje maximale motorbelasting ter controle van werking lambda sonde, mengsel onder vollast, turbodruk, gemeten luchtmassa. Bij eventuele onregelmatigheden wordt de software nogmaals geoptimaliseerd (in tegenstelling tot 95% van andere tuners). Deze totale tuningssessie duurt ongeveer 2 uur.
Uiteraard kunnen de nieuwe resultaten tegen meerprijs worden gemeten op de vermogenstestbank. Meerprijs hiervoor is € 120 incl btw, reserveer dit voorafgaand bij de afspraak.

 

Comments are closed for this article.