2.0 TFSI 170pk – 185pk – 200pk – 220pk

Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 170pk-185pk-200pk-220pk 250pk 599
Koppel 280Nm-300Nm 360Nm
Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 170pk-185pk-200pk-220pk 270pk 799
Koppel 280Nm-300Nm 390Nm
Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 170pk-185pk-200pk-220pk 310pk 1099
Koppel 280Nm-300Nm 410Nm
Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 170pk-185pk-200pk-220pk 330pk 1199
Koppel 280Nm-300Nm 430Nm

vermogenscurve 2.0 TFSI 170-200pk 2.0 TFSI 170-200pk motor

Optioneel: Pipercross carbon intake + filter: € 399,- incl btw
intake mk5 carbon

2.0 TFSI stage 2
JD Powerpack Stage 2 – 270pk – 390Nm – vanaf € 1699,- incl btw & montage (4wd wagens: vanaf € 1999 incl btw)
Bij de stage 2 set passen we niet alleen de software aan, maar voorzien we de motor tevens van een 3 inch downpipe, 200cells sportkat.
Montage en afstelling van deze set neemt 4 uur in beslag.

Optioneel: Pipercross carbon intake + filter: € 399,- incl btw
Optioneel: Milltek catback systeem: prijs op aanvraag.

intake mk5 carbon

jd stage 3 2.0 tfsi Hybrid TSI turbo
JD Powerpack Stage 3 – 310pk- 410Nm- vanaf € 3499,- incl btw
De JD Powerpack Stage 3 bestaat uit:
– Upgrade Twinscroll hybride turbo incl spruitstuk
– Pakkingen, Bouten
– Aangepaste benzine druk
– Aangepaste bougies
– JDstage 3 opmaat software op de rollenbank
– Complete montage set vanaf € 3499,- incl btw
– Montage 2wd € 499,- incl btw
– Montage 4wd € 699,- incl btw

Optioneel: Pipercross carbon intake + filter: € 399,- incl btw
intake mk5 carbon

vag stage 4 2.0 tfsi Hybrid TSI turbo
JD Powerpack Stage 4 – 330pk- 425Nm- vanaf € 5999,- incl btw & montage
De JDPowerpack Stage 4 bestaat uit:
– Upgrade Twinscroll hybride turbo incl spruitstuk
– Pakkingen, Bouten
– Aangepaste benzine druk
– Aangepaste bougies
– Compleet RVS uitlaatsysteem incl 200 cells sportkat
– JDstage 4 opmaat software op de rollenbank
– Complete montage set vanaf € 5399,- incl btw

– Montage 2wd € 599,- incl btw
– Montage 4wd € 799,- incl btw

Optioneel: Pipercross carbon intake + filter: € 399,- incl btw
milltek-downpipe intake mk5 carbon

Voorafgaand aan de tuning wordt er te allen tijde gestart met een diagnose op de auto. Allereerst wordt het storingsgeheugen van de auto gecontroleerd op fouten. Daarna wordt er een diagnose rit gemaakt, waarbij we gebruik maken van VAG specifieke hardware en software op onze laptops. Tijdens deze diagnose rit controleren we o.a. de turbodrukken/ontstekingswaardes/nokkenastimingen/luchtsmassameter waarden/lambda getallen etc etc. Daarnaast wordt er gekeken of de auto niet al eerder voorzien is van tuning. Blijkt er een probleem aanwezig te zijn na deze diagnose rit, dan kunnen we vaak direct reparatie uitvoeren (denk hierbij aan een lekkende intercooler slang, vervuilde luchtmassameter of een defecte sensor etc).

Vervolgens rijden we de auto in de werkplaats en start de eigenlijke (chip)tuning. We maken allereerst een backup van de originele software van de auto. Hierna wordt de originele software van de auto volledig bewerkt rekening houdend met de diagnose logs die net gemaakt zijn (in tegenstelling tot 95% van andere tuners) en uiteraard gebaseerd op onze referentie tuning die wij voor elke motor ontwikkeld hebben.

Nadat de tuning geplaatst is vindt er een uitgebreide testrit plaats, waarbij weer naar alle verschillende parameters wordt gekeken. Denk hierbij aan een stukje maximale motorbelasting ter controle van werking lambda sonde, mengsel onder vollast, turbodruk, gemeten luchtmassa. Bij eventuele onregelmatigheden wordt de software nogmaals geoptimaliseerd (in tegenstelling tot 95% van andere tuners). Deze totale tuningssessie duurt ongeveer 2 uur.
Uiteraard kunnen de nieuwe resultaten tegen meerprijs worden gemeten op de vermogenstestbank. Meerprijs hiervoor is € 120 incl btw, reserveer dit voorafgaand bij de afspraak.

.

Comments are closed for this article.