1.8 T(F)SI 160pk

Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 160pk 210pk 499
Koppel 250Nm 340Nm
Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 160pk 230pk 799
Koppel 250Nm 360Nm
Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 160pk 270pk 1099
Koppel 250Nm 375Nm
Omschrijving Standaard Chiptuning Prijs in €
Vermogen 160pk 290pk 1099
Koppel 250Nm 400Nm

1.8 tfsi 120 160pk VAG 1.8 TFSI engine
1.8 tfsi 120 160 stage 2 milltek-downpipe

JD Powerpack Stage 2 – 230 & 360Nm – vanaf € 1599,- incl btw

Bij de stage 2 set passen we niet alleen de software aan, maar voorzien we de motor tevens van een milltek downpipe inclusief 200 cells sportkat.
Montage en afstelling neemt 7 uur in beslag.

– Montage 4wd : € 150,- incl btw

1.8 tfsi 160pk stage 3 Hybrid TSI turbo

JD Powerpack Stage 3 – 270pk & 375Nm- vanaf € 3399,- incl btw

– Twinscroll Hybrid Upgrade Turbo incl spruitstuk
– Pakkingen, bouten, intercooler slang
– Complete plug and play montageset
– Chiptuning op maat stage 4 op rollenbank

– Montage 2wd (2 dagen): € 600,-
– Montage 4wd (2 dagen): € 750,-

1.8 tfsi 160pk stage 4 Hybrid TSI turbo

JD Powerpack Stage 4 – 290pk & 400Nm – vanaf € 4599,- incl btw

– Twinscroll Hybrid Upgrade Turbo incl spruitstuk
– Pakkingen, bouten, intercooler slang
– 3″ RVS Downpipe incl 200 cells metaal-sportkat
– Pipercross carbon intake + filter
– Complete plug and play montageset
– Chiptuning op maat stage 4 op rollenbank

– Montage 2wd (2 dagen): € 600,-
– Montage 4wd (2 dagen): € 750,-

milltek-downpipe MK6Airbox-1

Voorafgaand aan de tuning wordt er te allen tijde gestart met een diagnose op de auto. Allereerst wordt het storingsgeheugen van de auto gecontroleerd op fouten. Daarna wordt er een diagnose rit gemaakt, waarbij we gebruik maken van VAG specifieke hardware en software op onze laptops. Tijdens deze diagnose rit controleren we o.a. de turbodrukken/ontstekingswaardes/nokkenastimingen/luchtsmassameter waarden/lambda getallen etc etc. Daarnaast wordt er gekeken of de auto niet al eerder voorzien is van tuning. Blijkt er een probleem aanwezig te zijn na deze diagnose rit, dan kunnen we vaak direct reparatie uitvoeren (denk hierbij aan een lekkende intercooler slang, vervuilde luchtmassameter of een defecte sensor etc).

Vervolgens rijden we de auto in de werkplaats en start de eigenlijke (chip)tuning. We maken allereerst een backup van de originele software van de auto. Hierna wordt de originele software van de auto volledig bewerkt rekening houdend met de diagnose logs die net gemaakt zijn (in tegenstelling tot 95% van andere tuners) en uiteraard gebaseerd op onze referentie tuning die wij voor elke motor ontwikkeld hebben.

Nadat de tuning geplaatst is vindt er een uitgebreide testrit plaats, waarbij weer naar alle verschillende parameters wordt gekeken. Denk hierbij aan een stukje maximale motorbelasting ter controle van werking lambda sonde, mengsel onder vollast, turbodruk, gemeten luchtmassa. Bij eventuele onregelmatigheden wordt de software nogmaals geoptimaliseerd (in tegenstelling tot 95% van andere tuners). Deze totale tuningssessie duurt ongeveer 2 uur.
Uiteraard kunnen de nieuwe resultaten tegen meerprijs worden gemeten op de vermogenstestbank. Meerprijs hiervoor is € 120 incl btw, reserveer dit voorafgaand bij de afspraak.

 

Comments are closed for this article.